דו שיח • "שעון החול לפירוק הממשלה החל"

ישראל אוחיון No Comments on דו שיח • "שעון החול לפירוק הממשלה החל"
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

מאז תחילת כהונתה של הכנסת הנוכחית היא רואה לא מעט עליות ומורדות, באחת מתלכדים וברוב הפעמים נחלקים בדעותיהם ובקבלת ההחלטות, לא אחת איימו ראשי מפלגות בפרישה מהקואליציה ובכך לגרימת בחירות מוקדמות.

די אם ניקח את הביקורת על התנהלותו של נתניהו במגרש הבטחוני והתרעומת סביב המידור בקבינט, גם רצונו של שר האוצר יאיר לפיד להעביר את חוק מע״מ0 בו הפסיד למפלגות האופוזיציה לא תורמים ליציבות הפוליטית.

יצאנו לבדוק האם ישנו סיכוי לבחירות בקרוב.יועץ התקשורת רונן צור אומר כי בעצם התנהלות של נתניהו בזמן הלחימה הוא התניע שעון חול לפירוק הממשלה, וכרגע ישנה תחרות בין לפיד לליברמן מי יותר מתאים להיות בראש.

לשאלת אתר קול חי האם פרשת ה-0 מע״מ יכולה להביא לפירוק הממשלה השיב צור "לדעתי זה נראה כאילו לפיד עושה תרגיל בכך שהולך בכל הכח על החוק. אם יצליח הוא יטול את הקרדיט לעצמו ויטען בקול העברתי את החוק ודאגתי לצעירים ובכך ינסה להוכיח לכולם שהוא ראוי להיות מנהיג, אם לא יצליח הוא יגלגל את האחריות על ראש הממשלה שאשם בזה ואז יעזוב את הממשלה".

"אך ישנו גם צד שלישי" מטעים צור "והוא שלפיד לא יצליח ולא יפרוש בגלל מצבו בסקרים ובכך יגרום לעצמו לנפילה תלולה יותר מזו העכשווית".

לעומתו, העיתונאי אשר מדינה (המבשר) סבור כי נתניהו מתנהג כמנהיג מתון ובעל דעה, מנהיג שהחליט שלא להיגרר ללחצים פנימיים ובכך הוכיח מנהיגות. "בסופו של דבר" מזכיר מדינה "שאר חברי הקבינט תמכו בהחלטותיו".

אשר מדינה

אשר מדינה. צילום: דוד זר

בעניין חוק מע״מ-0 אומר מדינה "לדעתי החוק יתגלגל עוד הרבה זמן ולא יעבור בקרוב, ובכך מראה נתניהו שהוא עוזר לחרדים נגד לפיד, למרות שהם הצליחו רק לדחות את ההחלטה בנושא ולא להורידה כליל, אך אני מאמין שלפיד לא יפרוש מהממשלה בגלל הסקרים וכיון שיצטייר כלוזר שלא הצליח לעשות מעשה בממשלת ישראל".

סייעה בעריכה: אסתי פלד



0 תגובות